Tegenwoordig richten veel bedrijven zich op het pompen van zoveel mogelijk content zonder de tijd te nemen om ervoor te zorgen dat het content van hoge kwaliteit is. Maar in de wereld van contentmarketing is kwaliteit altijd belangrijker dan kwantiteit. Waarom? Omdat mensen de hele dag door gebombardeerd worden met content, en ze een slecht geschreven, generiek stuk op een kilometer afstand kunnen herkennen. Maar als u de tijd neemt om echt nuttige, informatieve en boeiende content te produceren, zullen uw lezers dat opmerken. Dit is waarom kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit als het gaat om het schrijven van teksten voor contentmarketing. Het bouwt vertrouwen opAls u wilt dat mensen blijven terugkomen naar uw website of blog, moet u vertrouwen opbouwen bij uw publiek. En een van de beste manieren om dat te doen is door content van hoge kwaliteit te produceren die waarde toevoegt. Elke keer dat iemand een van uw stukken leest en het gevoel krijgt dat hij iets nieuws heeft geleerd of dat zijn dag een beetje beter is geworden, is de kans veel groter dat hij blijft terugkomen voor meer. Na verloop van tijd bouwt dit vertrouwen en loyaliteit op, die beide essentieel zijn voor het in stand houden van een online bedrijf. Google bestraft slechte contentEen andere reden waarom kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit is dat het algoritme van Google is ontworpen om websites met content van slechte kwaliteit te bestraffen. Als u uw artikelen volpropt met trefwoorden in een poging het systeem te bespelen, zal Google dit opmerken en uw site naar beneden duwen in de zoekresultaten. Als u daarentegen echt nuttige artikelen schrijft die waardevol zijn voor uw lezers, zal Google u belonen door uw site hoger in de zoekresultaten te plaatsen. Dit zal u niet alleen helpen meer organisch verkeer van Google aan te trekken, maar het zal u ook helpen autoriteit en geloofwaardigheid binnen uw branche op te bouwen. Het onderscheidt u van de concurrentieZoals we al eerder zeiden, produceert iedereen tegenwoordig content. Dus als u wilt dat uw content opvalt, moet deze beter zijn dan die van anderen. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar zeker het nastreven waard. Door kwaliteit boven kwantiteit te stellen, onderscheidt u zich van de meeste van uw concurrenten en positioneert u zich als leider in uw branche. In de wereld van contentmarketing moet kwaliteit altijd voor kwantiteit gaan. Het produceren van hoogwaardige content helpt u vertrouwen op te bouwen bij uw publiek, onderscheidt u van uw concurrenten en kan u zelfs helpen meer organisch verkeer van Google aan te trekken. Dus als u de volgende keer gaat zitten om een artikel of blogbericht te schrijven, bedenk dan dat het de moeite waard is om de extra tijd te nemen om ervoor te zorgen dat het het best mogelijke stuk tekst is dat u kunt maken. Uw lezers (en uw omzet) zullen u er dankbaar voor zijn! |